Łowiczanin.info

Strona główna
Wyszukiwarka

   drukuj    prześlij znajomemu    napisz do nas    facebook    |


Wybrany artykuł należy do bezpłatnego archiwum Nowego Łowiczanina
Aby przeczytać artykuł w całości, należy się zalogować.

Radni za likwidacją szkoły w Bocheniu
2011.01.25, ostatnia aktualizacja 2011.01.25


  13 głosami za, przy 2 przeciw, Radni Gminy Łowicz podjęli dzisiaj na sesji uchwałę o zamiarze likwidacji Szkoły Podstawowej w Bocheniu. Jedynie radni, którzy byli za utrzymaniem podstawówki to Ryszard Tokarczyk z Bochenia i Ryszard Górczyński z Ostrowa.  ...

Wybrany artykuł należy do bezpłatnego archiwum Nowego Łowiczanina
Aby przeczytać artykuł w całości, należy się zalogować.


Adres e-mail (login):
Email podany przy rejestracji
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
Hasło:




Oceń wydarzenie:    12345    3.29/5 (7 głosów)
Wydarzenie skomentowało: 54 osób    |    ZOBACZ KOMENTARZE    |    DODAJ SWOJĄ OPINIĘ    |    KUP LICENCJĘ


Komentarze

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Dodaj komentarz
Adres e-mail (login):
Email podany przy rejestracji
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Hasło:


Dodaj komentarz bez logowania

Dodaj komentarz bez logowania
Nick:
Komentarz:

~Nie dajcie zlikwidować !!!! (11.26.01 11:12:05)
~Brońcie swojej szkoły jak twierdzy !!! (11.26.01 11:10:09) Nie dość ,że podstępnie wprowadzili "Naturę 2000" w Dorzeczu Bzury, to teraz wzięli się za likwidację szkół. To może w szkole planują założyć hodowlę bobrów,czy innych zwierząt w ramach natury.Widać w że w Bzdurze- Naturze 2000. nie ma miejsca dla człowieka ....Bocheń to wielka historia oświaty !!! Oświecony naród komuś przeszkadza ????

~Brawo radni !Takich wszędzie potrzeba (11.26.01 14:57:40)
a nie klakierów szkodliwych ,wbrew interesowi ludzi decyzji??? Mam nadzieje ,że Ci radni nie popierają "Natury 2000" za stodołami Bochenia? Mam nadzieje że mają chłopski rozum i zdrowy rozsądek..... Więcej takich ludzi nam trzeba !!!!

~Wstyd Radni !!!! (11.26.01 17:03:31)
Rada Gminy Łowicz w niniejszym składzie ,jak śmiała podnieść rękę na zamiar likwidacji szkoły w Bocheniu . Przewodniczący Rady Gminy Łowicz Malangiewicz Maciej Lenarczyk Andrzej Bolimowska Anna Cieślak Agnieszka Gajewska Hanna Koza Grzegorz Kret Mirosław Kucharek Mirosław Mońka Marek Orzechowska Małgorzata Popowska Anna Przyżycki Jerzy Wysocki Jacek

~Adam nie z Bochenia (11.26.01 17:04:12)
Niszczyc to co powstalo staraniem i trudem pokolen mieszkancow? Tak sie nie godzi! W radzie gminy Lowicz tez zasiadaja klakierzy z wyjatkiem tylko dwoch szacownych radnych, Pana Tokarczyka i Pana Gorczynskiego! Po co tworzy sie jakies stowarzyszenia do przejmowania szkol.Czemu to ma sluzyc?Czy moze mi ktos na to odpowiedziec?

~To niebywale!!! Skandal! (11.26.01 17:14:10)
Nie ma jeszcze stowarzyszenia a juz jemu szkoly przekazujecie? Czy to nie jest chore?Czytam te slowa i az wierzyc mi sie nie chce.Czy Wam tam rozum odebralo? A kto stworzy to stowarzyszenie?Czy moze radni, bo byli tacy jednomyslni?

~Wstyd, wstyd, wstyd (11.26.01 17:19:12)
Panie radny Kucherek jak Panu nie wstyd!To ze ma Pan juz dorosle dzieci, to nie znaczy, ze nie powinien Pan calosciowo i perspektywicznie o innych mieszkancach i ich dobro miec na uwadze!

~Szukac oszczednosci gdzie indziej!!! (11.26.01 17:39:08)
Oszczedzajcie na czyms innym ale nie na szkolnictwie na wsi! Tak nie mozna! Zamiast likwidacji szkol zlikwidowac lepiej w starostwie Centrum Promocji , a pieniadze przekazac na szkole w Bocheniu, jako osrodek tradycji lowickiej oswiaty!

~Grzegorz (11.26.01 19:12:12)
Nauczyciele i rodzice maja utworzyc to stowarzyszenie? Gmina kapnie jakis grosz a moze wcale? Caly ciezar utrzymania takiego stowarzyszenia spadnie na barki rodzicow.A jaka wielka odpowiedzialnosc! A gdzie gwarancja zapewnienia godziwych warunkow pracy dla nauczycieli, wysokiego poziomu nauczania najmlodszych obywateli naszego powiatu. W sytuacji kryzysu, bedziecie zdani na widzimisie wladzy.Patrzac na to jak latwo podjeto decyzje o likwidacji szkoly w Bocheniu, mozna tez obawiac sie o przyszlosc pozostalych szkol w gminie Lowicz. Rodzice i nauczyciele,nie dajcie wprowadzic sie w maliny!

~to jest śmieszne co robi powiat (11.26.01 19:34:46)
likwidować szkołę która utrzymuje się w zasadzie sama. Rozumiem nierentowne mogą być szkoły dla dzieci starszych ale dla maluchów to nawet i rodzice wesprą finansowo takie nauczanie jak byłaby potrzeba. Wg mnie zróbcie referendum zbierzcie podpisy i wyślijcie petycje do Wojewody Łódzkiego

~To co zrobili radni gminy Lowicz to kompromitacja (11.26.01 21:59:23)
Szkoly podstawowe sa w gestii gminy nie powiatu ale powiat,moze tez wesprzec taka szkole z tradycjami jak ta w Bocheniu.Znalazly sie pieniadze na prywatne liceum Ojcow Pijarow w Lowiczu to i na szkole w Bocheniu powinni tez byc, skoro niby takie pustki w kasie gminy Lowicz w co zaczynam watpic.

~A gdzie sumienie? (11.26.01 22:10:07)
Panie przewodniczacy Rady Gminy Lowicz, Panie Malangiewicz, jak sie Pan czuje?Bedzie mial Pan odwage spojrzec w oczy tym mieszkancom naszej okolicy o ktorych przyszlosci tak latwo i pochopnie Pan decyduje?Nie powinien Pan spac spokojnie, sumienie powinno Pana dreczyc!Nawet pojscie do spowiedzi nie zmaze z Pana tego grzechu skrzywdzenia najmlodszych, niewinnych dzieci i ich rodzicow.Masz Pan jeszcze sumienie? A moze juz zagluszyly je pieniadze....?

~Grzegorz (11.26.01 22:56:59)
Bardzo chcialbym, aby rodzice i nauczyciele nie wyrazili zgody na takie stowarzyszenie.To gmina ma obowiazek utrzymywania szkol podstawowych! Skoro gmina sie pozbywa wszystkiego to najlepiej bedzie ja rozwiazac!Wtedy zaoszczedzi sie wiele pieniedzy a w budynku urzedu gminy w Lowiczu mozna zrobis przedszkole.Poszczegolne wsie poprzydzielac do osciennych gmin i bedzie taniej!

~paweł (11.27.01 00:19:50)
kolejne kłamstwa i bzdety pisane nie wiadomo po co. Przecież to jest proste nie kasy, coś jest nie opłacalne to się tego nie robi, po co wchodzić w koszty... A rodzice i mieszkańcy Bochenia jak chcą to mogą zawiązać stowarzyszenie jak w Waliszewie i prowadzić szkołę, to ich sprawa, przecież dostaną pieniądze z ministerstwa w ramach dotacji oświatowej. Brad dzieci w tej szkole to też informacja, że kiepsko działała i kiepski był w niej poziom, gdyby było inaczej nie było by dzieci z okolicy w szkołach w Łowiczu np w SP4 czy szkole pijarskiej. Sprawa jest prosta, po co tu głupie filozofie... Może za tym stoją żydzi??? :-)

~Pawel też jesteś nie opłacalny (11.27.01 09:38:09)
Z wysokości urzędu patrzysz na świat przeliczając innych na złotówki .Wstyd !!! Tak nie można,ani tez nie wolno ubliżac tym ,co sadzą inaczej. Są inne ,większe wartości niż pieniądz!!!! Ty tego nie jesteś w stanie zrozumieć. Człowiek nie może być traktowany jak towar!!!! To Ty, jako Żyd stoisz za przeliczaniem dzieci i rodziców na złotówki, a my obrońcy tej szkoły to prawdziwi Polacy !!!!!

~Super pomysł: Urząd zlikwidować (11.27.01 09:43:52)
Racja, jak przeliczać wszytko na złotówki ,to zlikwidować Urząd Gminy Łowicz, Nie będzie urzędników,radnych i wójta ,co szkodzą mieszkańcom likwidując szkoły i zatwierdzając podstępnie "Naturę 2000" itp. !!!!

~paweł (11.27.01 09:46:01)
oszołomy...

~spoleczeństwo Bochenia (11.27.01 16:08:39)
i okolic nie wybaczy Wam radni takiej decyzji...oszczędzacie nie tam gdzie trzeba!

~Wójt i Rada nic nie zrobili ???!!!! (11.27.01 16:21:08)
Pawle/ urzędniku z gminy Łowicz/ obrażasz komentujących !!!!Jak zlikwidowany będzie urząd ,to i ty nie będziesz miał powodu się na nikim wyżywać i przeliczać ludzi na pieniądze. Nie chcemy arogancji. Nie za to my tobie płacimy, Tylko za to abyś działał i aby nie było takich wpisów jak. cytat z lowicz24:" wyborca Władza co roku ta sama,a jak władza taka sama to i nic się nie zmienia.Więc ciekawe kiedy wreszcie unormują tą całą Bobrówke...chyba nigdy ,bo po co?! władzy to nie przeszkadza przecież ,aże mieszkańcy będą zalewani to co,nie ich sprawa.Rok temu w maju też była powódź m.in Otolice,Szczudłów,Świące drogi znisczyło ,mieli zrobić do końca ubiegłego roku i dotej pory nic się nie zmieniło ,tylko nowe dziury przybyły i niedługo to będziemy zamiast po asfalcie to po polnej drodze jeździć.Nie wspomnę już o infrastrukturze telekomunikacyjnej na tych właśnie wsiach ,nie ma nawet porządnych linek telekomunikacyjnych.Więc APELUJE do Pana Wójta gminny.Łowicz o zjęcie się problemami Łowickich wsi!!!

~xyz (11.27.01 22:34:58)
ZLIKIWIDOWAĆ przywileje wynikające z Karty Nauczyciela na rzecz przepisów Kodeksu Pracy i nie będzie nigdzie żadnych likwidacji małych szkół....

~Urzędnikom zmniejszyć pensje (11.27.01 23:06:42)
o 1000 złotych za każdą zlikwidowaną szkołę i będziemy bogaci ,a oświata będzie kwitła !!!!!!!!

~;-) (11.28.01 20:56:39)
No to sobie poczytałam ... Nawet trudno to "coś" nazwać komentarzami. Jak ktoś nie zna tematu i nie rozumie mechanizmów funkcjonowania oświaty to zazwyczaj wychodzą mu takie głupoty. Odnoszę wrażenie , że większość komentujących tu osób nie odważyłoby się wyrazić głośno swoich komentarzy na sesji Rady Gminy Łowicz. Ale w internecie można bezkarnie obrażać innych, bo internet jest anonimowy. Nikt z osób tu komentujących nie wspomniał o tym, że najważniejsze jest dobro dzieci, które chodzą do tej szkoły.

~;-) (11.28.01 21:07:57)
Dobro dzieci szeroko rozumiane. Te dzieci zasługują na coś lepszego niż nauka w klasach po 5 uczniów w jednym roczniku lub w klasach łączonych. Te dzieci zasługują na zajęcia pozalekcyjne, które pozwolą im rozwijać swoje pasje. Te dzieci zasługują na szkołę dobrze wyposażoną i przyjazną dziecku. A wiadomo, że w chwili obecnej tego nie mają, bo zasadnicze koszty utrzymania każdej szkoły (nie tylko szkoly w Bocheniu) to płace nauczycieli, a nie wydatki bezpośrednio na ucznia.

~xxx (11.29.01 20:40:55)
Zajęcia pozalekcyjne,rozwijanie pasji to ma zapewnić dzieciakom z Bochenia szkoła w Dąbkowicach.ŚMIECH.

~agrafka (11.29.01 21:22:22)
Te komentarze są cenzurowane! Nie ma komentarza mówiącego o tym, żeby p.Barylskiemu za każdą likwidowaną szkołę zmniejszyć pensję o 1tys. zł. A to byłby akurat bardzo dobry pomysł.

~agrafka (11.29.01 21:28:42)
Agrafka cofa swoje poprzednie oskarżenie. Nie ma cenzury. Komentarz odnalazł się pod wcześniejszym artykułem. WIWAT WOLNA PRASA, ALE..psy szczekają a karawana idzie dalej...

~Rodzice (11.29.01 21:29:44)
Kto najlepiej zatroszczy sie o dobro dziecka?Przeciez nie urzednik,ktory przelicza wszystko na pieniadze .... Rodzice najlepiej wiedza co jest dobre dla ich dzieci i dlatego protestuja przeciwko likwidacji tej placowki szkolnej.Czy tak trudno jest to zrozumiec tej pani krytykujacej w anoniowym wpisie?

~agrafka (11.29.01 21:32:22)
Chcę jeszcze napisać, że pan Malangiewicz wraz ze swoim ŁOKiem też jest wysoce NIERENTOWNY. Czas na to, ABY PRZEKAZAĆ JEGO I TEN CAŁY GRAJDOŁ JAKIEMUŚ STOWARZYSZENIU. Malangiewicz, co ty na to? Nie widać w pańskiej pracy żadnych wysokich lotów. Tysiączek na rękę wystarczy???

~Rodzic (11.29.01 21:34:28)
Cos takiego, nie wiedzialem, ze jest podzial na szkoly przyjazne i nie przyjazne dziecku! Dlaczego tymi nie przyjaznymi nie zajmie sie prokurator?

~do anonima (11.29.01 21:36:16)
urzędniku, /urzędniczko/ nie obrażaj ani komentujących ,ani rodziców. Obrażając sam/ sama /się osmieszasz, dyskwalifikujesz. Wydziwiane typu "Te dzieci zasługują na szkołę dobrze wyposażoną i przyjazną dziecku " nasuwają pytanie, to do tej pory pozwalałeś na funkcjonowanie szkół nieprzyjaznych dziecku???...To tobie płaciliśmy za funkcjonowanie szkół nieprzyjaznych dla dzieci? Jak rzekomo nie ma pieniędzy dla nauczycieli i rozwiązuje się szkoły , to natychmiast straszy się ,ze rozwiązywana szkoła nie była przyjażna dzieciom ??? Sprowadzasz temat do absurdu. !!! Rodzice zadowoleni byli ze szkoły w Bocheniu, bo właśnie była przyjazna dzieciom ???

~To gmina jest nie przyjazna szkole (11.29.01 21:40:41)
Nie przyjazne szkoly ? To skandal, o ktorym wiedzieli urzednicy gminy i nie podali do prokuratury? Sugerowanie, ze ta szkola z wielkim tradycjami jest nie przyjazna i dlatego sie ja zamyka to absurd!

~Odp.dla pani, która puszcza oczko ;-) (11.29.01 21:45:56)
Nauka w 5 os. klasach to wspaniała możliwość. W dużych miastach najinteligentniejsze dzieci uczone są w domach i to jest najnowszy trend skutecznego nauczania. Z dala od jazgotu, rozpychania się łokciami, agresji. W dużych szkołach wspaniale rozwijają się dzieci przebojowe, choć nie zawsze zdolne. A te ciche gasną, stłamszone przez chamstwo innych i ich zbytnią pewność siebie. A w szkołach wiejskich są dobrze wyposażone sale, w których również odbywają się ciekawe zajęcia pozalekcyjne. I w rankingach szkoły podłowickie są porównywalne z miejskimi molochami. Więc nie wmawiajcie nikomu, że zagęszczając otoczenie wokół dziecka w szkole kierujecie się jego dobrem. A pensje nauczycieli? - i tak są dużo mniejsze od pensji chociażby pielęgniarek, czy policjantów. A jak polikwiduje się etaty nauczycielskie to gdzie zatrudni się w przyszłości wykształconą młodzież? Do czego to wszystko zmierza? Jesteśmy narodem, który się samounicestwia.

~agrafka (11.29.01 21:52:43)
Czy Barylski i Kropiwnicki mają coś wspólnego? Na razie jeszcze nie, ale kto wie, co przyszłość pokaże.

~do agrafki słusznie (11.29.01 21:56:10)
trzeba przypiąć i.... M.Malangiewicza nierentowny grajdoł zlikwidować i przekazać Stowarzyszeniu spoza jego układu i układu miejsko- powiatowego.. Jest jedna propozycja godna uwagi, to to Stowarzyszenie tej uśmiechniętej dziewczyny w czepku weselnym,co wygląda przez okno na fototapecie w sali obrad urzędu naszej gminy.

~kika (11.29.01 23:36:54)
a ja się zgadzam z ;-). Bo sama chodziłam do takiej małej wiejskiej szkółki, gdzie wszyscy wszystkich znają, gdzie relacje między rodzicami i nauczycielami nie pozwalają na obiektywizm w stosunku do ucznia. I jeszcze jedna ważna rzecz. Dziecko ma zdobywać wiedzę i uczyć się życia. Nauczyciel ma przekazać tę wiedzę, a życia można nauczyć się m. in. poprzez kontakty z innymi ludźmi, tu należy przełożyć to na kontakty z rówieśnikami. Uważam że kilkuosobowe klasy w tym zakresie nie spełniają swojej roli. Nie popieram takiej izolacji i zamykania dziecka w małym środowisku.

~Dążenie do samounicestwiania (11.30.01 11:39:53)
narodu, poprzez i politykę likwidacji szkół pod byle pretekstem, przy powszechnie widocznym na każdym kroku marnotrawstwie i braku zasad mądrego gospodarowania . Bocheń jest wsią w wpisaną w działania "Natury 2000" . Pod rozwagę mieszkańców Bochenia i innych wsi załączam.............. cyt:"~Dla "Natury 2000" rolnik zagrożeniem !!! (11.30.01 11:07:51) ~Ty znowu swoje. (11.30.01 10:46:13) Nie przeczytałeś swoich znawców i znowu mamisz ludzi i uprawiasz propagandę. Widać masz w tym interes, bo dla zasad "Natury 2000" działania człowieka w ochronie przeciw powodziowej są zapisane pod słowem " ZAGROŻENIA"...... Tej nie naszej ,tylko Twojej ,narzuconej nam podstępnie "Naturze 2000" szkodzi działanie w z zakresu ochrony społeczeństwa, terenu przed powodzią........Są ewidentne i celowe zaniedbania bo to właśnie "Natura 2000" wymusza......Każdy ,co chciałby coś zrobić na tym terenie i w tym m.in zakresie musi przebijać się przez gąszcz kosztownych uwarunkowań, pozwoleń...... ' Ta "Natura 2000" służyć ma ptaszkom zwierzętom, kajakarzom ,turystom/ szlaki już powyznaczaliście/ , a także cwaniakom,cwaniackim Stowarzyszeniom ,Związkom, co upatrują interes kosztem rolników ,właścicieli prywatnych określonych w tej "Naturze 2000" na aż 80% ,a zaledwie 20% własności Skarbu Państwa. A Państwo to też i my....... Co do kolejnej grupy cwaniaków to jest STOWARZYSZENIE ŁOWICKA GRUPA RYBACKA z siedzibą w Starostwie Powiatowym w Łowiczu,a prezesem jest członek Zarządu Powiatu Wojciech Miedzianowski........ To oni zwęszyli interes w tym aby nam Bzurę i Słudwię zarybiać pozyskując priorytetowe fundusze w ramach "Natury 2000" i czerpać zyski przy równoczesnej konieczności zaniechań w rozwoju rolnictwa na tym terenie, czyli kosztem wszystkich rolników i mieszkańców tych bogatych rolniczo od pokoleń terenów.................. "W perspektywie chcą sprowadzić rolników do roli tragarzy , tak jak w tzw. Trzecim Świecie,aby nosili bagaże kajakarzom ,turystom podglądającym ptaszki, zwierzęta ,czy błądzącym po szuwarach, bagnach.......... BROŃMY SWOICH MIEJSC , SWOCH SIEDLISK i powiedzmy ,ze nadrzędną jest dyrektywa nie ptasia, Lecz DYREKTYWA LUDZKA, DYREKTYWA CZŁOWIECZEŃSTWA, DYREKTYWA w której człowiek jest najważniejszy. Nie po to Bóg dal nam przykazanie "Czyńcie sobie ziemię poddaną",aby ludzie ludziom gotowali los ZAGŁADY, SAMOUNICESTWIENIA !!!! To karygodne, podstępne barbarzyństwo,dążenie do zniewalanie narodów.

~Do Kiki (11.30.01 14:45:25)
A może Kiko, najuczciwiej byłoby zostawić ludziom wybór? Kto chce, niech posyła dziecko do molocha. Ale powinny też funkcjonować małe szkoły, bo w końcu rolą państwa jest stwarzać takie warunki życia obywatelom, żeby żyło im się jak najlepiej i żeby nikt za nich nie decydował, co jest dobre dla nich i dla ich dzieci. Kiedyś w Bocheniu była poczta, już dawno nie ma. Teraz nie będzie też szkoły. To po co płacić wysokie podatki? Oświetlenie uliczne, wodociąg nie kosztują aż tyle. I nic więcej ci ludzie z państwa i gminy nie mają. A wracając do szkół. Ja uczyłam się najpierw w szkole na wsi, a dwa ostatnie lata podstawówki spędziłam w miejskim molochu. Poziom nauczania porównywalny, ale lepsza atmosfera była w tej mniejszej szkole. Pozdrawiam

~kika (11.30.01 21:21:27)
Ja mam trochę inne doświadczenie. Zgadzam się że atmosfera może być lepsza w mniejszej szkole. Ale sama atmosfera to chyba za mało. Uważam, że dziecko trzeba przyzwyczajać do niekomfortowych sytuacji, do stresu, który na niego czeka w dorosłym zyciu, do rywalizacji walki o swoje i chyba też trochę do rozpychania się łokciami. Trzeba też przyzwyczajać do różnorodności i tolerancji. A do tego są potrzebne kontakty z ludźmi, wyzwania, sukcesy i porażki. Tak przynajmniej ja to odbieram. Ale zajrzałam tu tylko po to, żeby podzielić się moją refleksją po obejrzeniu dzisiejszych wiadomości: rozpoczęła się fala likwidacji szkół samorządowych. Dlaczego? Subwencja zależy od liczby dzieci w szkołach.Nauczyciel, czy prowadzi lekcję z 5 czy 25 uczniami dostaje tyle samo. Jaki z tego wniosek? Najbardziej ucierpią na tym szkoły na wsi, bo tam klasy liczą po kilkoro dzieci. Taka szkoła dostaje mniej pieniędzy i po wypłaceniu pensji nauczycielom pewnie niewiele zostaje na resztę. Samorządy decydują się więc na likwidacje. Mam wiec wrażenie , że to nie będzie jedyna likwidacja w regionie. ..

~Dobrze się stało..., (11.30.01 22:07:48)
że decyzja o likwidacji SP w Bocheniu i przekazaniu 3 szkół stowarzyszeniu wywołała burzliwą dyskusję na temat stosunku Pana B. i radnych do oświaty w gminie Łowicz. Zauważyli Państwo z pewnością, iż decyzja zapadła po wyborach na wójta, a nie przed nimi ;-)))

~Rodzice z Bochenia sa godni najwyzszego szacunku. (11.31.01 08:28:33)
Tak w szkolach molochach dzieci ucza sie agresji, chamstwa a rodzice z Bochenia chca swoje dzieci przed tym uchronic, bo dobrze zdaja sobie sprawe, ze nie z chamstwem, agresja, czy przypychaniem lokciami powinno sie isc przez zycie! Zaslugujecie na szacunek i uznanie Waszych praw.Brawo za odwage!

~Panie Pawle !!! (11.31.01 16:02:32)
Jak widać, niestety, Pan chyba sam chodził do szkoły o niezbyt wysokim poziomie nauczania.....;-) . Rzeczownik Żyd piszemy wielką literą. A poza tym nie na miejscu jest antysemicki podtekst w Pana wypowiedzi. Może to jakaś trauma z dzieciństwa daje teraz u Pana znać ;-). Panie Pawle muszę Pana zmartwić, ale w porządnych instytucjach za takie słowa ludzie w dzisiejszych czasach, w Polsce już tracą pracę.

~Należy dodać,że na słowo "Żyd" (11.01.02 05:55:55)
są najbardziej uczuleni, Żydzi,uważający ,że nazwanie Żyda Żydem jest antysemityzmem. To jakąś paranoja....Z jednej strony z dumą wychwalają się jak dobrze sobie radzą wykupując Manhatan, Węgry , Rumunię, Polskę,a z drugiej okazują niskie poczucie swojej wartości. Czyż nazwanie Polakakiem Polaka obraża Polaka ?

~Bomba z opóźnionym zapłonem tyka. (11.01.02 09:18:59)
Dzisiaj Bocheń, a jutro? Jamno, Niedźwiada, Wygoda.... No ale chwila, chwila...przecież będzie Stowarzyszenie - nikt nie zamyka tych szkół! Gmina: "Oficjalnie przyznajemy się tylko do zamknięcia jednej". Oj, oj, oj - biedna Gmina. Biedna!!!! A tak naprawdę?Biedne dzieci, biedni rodzice, biedni nauczyciele! Cześć Waszej pamięci! tyk, tyk, tyk...

~Nick (11.01.02 10:40:33)
A wy rodzice do jakich klas chodziliście: 5- osobowych, czy tych wielkich molochów gdzie jak poprzednik to nazwał: uczyliście się chamstwa?. Ja chodziłem do molocha. I nie wyobrażam sobie techników, czy ogólniaków po 5 os w klasie. A co ze studiami? Jak chcecie swoje dzieci uchronić przed licznymi klasami? Pewnie zakończycie ich edukacją na podstawówce i pójdą kopać rowy łopatami.

~Do Nicka (11.01.02 11:57:56)
Na poważnych studiach ćwiczenia i seminaria odbywają się właśnie w bardzo małych grupach. Wtedy praca jest bardziej efektywna.

~Wielkie dzięki dla "Nowego Łowiczanina". (11.01.02 13:42:27)
Bardzo dobrze,że jest strona,gdzie możemy zaprotestować przeciwko idiotycznym pomysłom Pana B. ;-)))).

~teacher (11.01.02 17:21:43)
Ciekawe, czy Pan wójt podjąłby decyzję o likwidacji szkoły w Bocheniu, gdyby tam pracowała jego żona, która też jest nauczycielką w gimnazjum podległym gminie Łowicz. Nepotyzm i tylko albo aż tyle :-(.

~brawo dla Wójta (11.01.02 23:26:54)
Moze niektórzy będą zbulwersowani moja wypowiedzią ale ludzie mieszkający na pięknej polskiej wsi nie mają pojęcia jak wygląda utrzymanie pracowników pracujących w mieście to znaczy ile taki pracownik kosztuje to tak samo jak np. krowa nie daje mleka a trzeba ją karmić t tak samo jak z nauczycielami pracującymi w Bocheniu ,ale można utwozyć stoważyszenie ale wtedzy pensja nauczyciela to nie np.4600brutto a 1800 a im to się nie widzi i nie miejcie pretesji do wujta a do pracowników !!!!!!!!!!!!

~Ble (11.01.02 23:40:20)
1800 brutto? To do ręki 1100. Toż ten nauczyciel nawet na buty nie zarobi. A wiecie ile brutto mają pielęgniarki, strażacy lub klawisze? Ich płace jakoś w oczy nie kolą a zaręczam, że są wyższe niż nauczycielskie. I z ich usług nie korzystacie codzienne, tak jak codziennie korzysta się ze szkół posyłając tam swoje dzieci. A żona wójta też nauczycielka i nie pracuje raczej za 1800 brutto. O samym wójcie nie wspomnę. Ale może te 1800 brutto będzie prorocze, dla samego wójta bo poprzednie jego stanowisko pracy w osadzie Ł. jest już zlikwidowane to gdzie on wróci, jak mu się w razie noga podwinie. Może na ochroniarza do Biedronki. Blisko będzie miał...

~teacher (11.02.02 08:49:12)
Szanowny Panie Pochlebco!!! Czuję się dotknięty porównaniem mnie do krowy. Wiem oczywiście, że "na polskiej pięknej wsi" krowa może czasami być więcej warta od człowieka, mimo to jestem zniesmaczony Pana wypowiedzią. Oprócz tego, z przykrością muszę stwierdzić, że Pan sam chyba nie był chyba pilnym uczniem, stąd rażące błędy ortograficzne w pańskiej wypowiedzi. Widzę, że nie lubi Pan nauczycieli. Proszę jednak, aby za swoje braki w edukacji nie winił Pan obecnych pracowników SP w Bocheniu.

~Do Ble :-) (11.02.02 15:26:53)
Spodobał mi się pomysł z Biedronką dla Barylskiego ;-))))). Chociaż myślę, że jest mało realny. Ochroniarz musi spełniać pewne warunku "gabarytowe", niestety z tym u wójta marnie :-))))).

~Wszystkie powiaty i gminy (11.07.02 19:07:11)
powinny podjąć uchwały- protesty przeciwko zarówno niszczeniu oświaty na wsi ,jak i przeciwko "NATURZE 2000" cyt:~Mieszkańcy już pora ,dłużej nie dajmy się poniewierać !!!! Za nasze krzywdy, za podstęp, za nieliczenie się z interesem mieszkańców, za bezmyślność i brak patrzenia perspektywicznego ZA ZDRADĘ wszyscy w gminach naszej okolicy ZJEDNAJMY się BROŃMY SWOJEGO........... POWSTAŃMY z kolan !!Stawmy czoła. Nie dajmy się dłużej oszukiwać, okradać i niszczyć...... STOP likwidacji oświaty na wsiach! .....STOP "Naturze 2000" którą nam też podstępnie wprowadzili radni i gminy Kocierzew ...... Mieszkańcy Gminy Kocierzew zainteresujcie się tematem Kontrowersji wokół natury 2000 bo ona też was dotyczy.!! Być może to na waszym terenie zrobią składowisko niebezpiecznych śmiertelnych odpadów .a niechcianych w Unii.... Obudżmy się z letargu.

~NIE ma społecznej zgody !!! (11.07.02 21:44:16)
~NIE dla korupcyjnych Stowarzyszeń (11.07.02 21:39:22) Niech państwo polskie nie ucieka od swoich konstytucyjnych zadań!!! To bardzo niebezpieczne dla trwania PAŃSTWOWOŚCI POLSKIEJ wysługiwanie się ustawą o stowarzyszeniach. To akt wychodzenia z państwowości na którą nie może być społecznego poparcia. Usypiali nasza czujność by teraz aplikować nam cichaczem hurtowo niekorzystne społecznie decyzje ,przepisy prawne.

~zenek (11.14.02 18:19:45)
i pomyśleć ze PSL likwiduje szkoły i że wieś głosuje na PO

~Niegdyś uczennica tej szkoły (12.15.02 14:05:58)
Fundatorzy i mieszkańcy Bochenia , korzy tą Szkołę budowali, po decyzji tej rada chyba przewrócą się w grobie. Nasi Dziadkowie robili wszystko, aby Szkoła w Bocheniu powstała - wiedzieli co to jest szkoła i nauka, a dziś? Dziś jednym podniesieniem ręki Szkołę tą likwidują. Że też nie boją się , że im ta ręka uschnie . Następny absurd , to otwieranie Szkoły przez Bocheń w Sobocie!!! Jak to się ma do logiki i gospodarki oraz dbanie o kulturę wsi w Bocheniu . Mając piękny budynek Szkoły, do tego Dom Ludowy i ponad 100 letnią tradycję posunąć się do czegoś podobnego. Argumentują że mało dzieci . A czy przez to że chą mieć szkołe w Sobocie będzie ich więcej?? Pomyślcie jeszcze Ojcowie Wsi i Gminy - marną decyzję można cofnąć , ale zadanych ran nigdy. Radnym tym życzę zdrowia , by mogli odpokutować za ten haniebny czyn.

Wydawca portalu Łowiczanin.info nie ponosi odpowiedzialności za treści komentarzy zamieszczane przez użytkowników. Autorzy komentarzy naruszających prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Wydawca zastrzega sobie prawo do usuwania takich komentarzy.


Reklama



Najczęściej czytane

Warto zobaczyć

Reklama





Copyright © 2009-2012 Oficyna wydawnicza Nowy Łowiczanin s.c. Wszelkie prawa zastrzeżone.